De opdracht
Eén van de eerste opdrachten op mijn stage bij Amsterdam Marketing, nu Amsterdam & Partners, was het maken van het buurtenboekje. Het doel van het buurtenboekje is om de toeristen in Amsterdam zoveel mogelijk te spreiden over de stad. Door middel van dit boekje leggen ze de aandacht op de buurten om centraal heen zoals; Amsterdam Noord, NDSM, Oost etc.
Elk hoofdstuk van dit boekje heeft zijn eigen buurt waarin je de highlights van die buurt te zien krijgt. Aan mij de taak om binnen de huisstijl en template een geheel te maken.
De uitwerking
Doordat ze dit boekje elk jaar maken was er al een standaard template gemaakt. Dit houdt in dat de grote lijnen van de vormgeving al vast staan. Hierdoor bespaar je tijd omdat je dan alleen tekst en beeld hoeft aan te passen. Wel was het voor mij nog een creatieve uitdaging om de kleuren van de hoofdstukken zo goed mogelijk te matchen bij het beeld. Daarnaast was het mijn taak om de aangeleverde tekst zo passend mogelijk te maken zodat de pagina rust uitstraalt doordat alles met elkaar lijnt. Hiervoor waren er soms nog wat kleine correcties aan de tekst nodig, dit werd gedaan door de projectleider met wie ik het project samen maakte.
Designer
2018
Amsterdam & Partners
InDesign