Het Buurtenboekje

De opdracht
Eén van de eerste opdrachten op mijn stage bij Amsterdam Marketing, nu Amsterdam & Partners, was het maken van het buurtenboekje. Het doel van het buurtenboekje is om de toeristen in Amsterdam zoveel mogelijk te spreiden over de stad. Door middel van dit boekje leggen ze de aandacht op de buurten om centraal heen zoals; Amsterdam Noord, NDSM, Oost etc.

Elk hoofdstuk van dit boekje heeft zijn eigen buurt waarin je de highlights van die buurt te zien krijgt. Aan mij de taak om binnen de huisstijl en template een geheel te maken.

De uitwerking
Doordat ze dit boekje elk jaar maken was er al een standaard template gemaakt. Dit houdt in dat de grote lijnen van de vormgeving al vast staan. Hierdoor bespaar je tijd omdat je dan alleen tekst en beeld hoeft aan te passen. Wel was het voor mij nog een creatieve uitdaging om de kleuren van de hoofdstukken zo goed mogelijk te matchen bij het beeld. Daarnaast was het mijn taak om de aangeleverde tekst zo passend mogelijk te maken zodat de pagina rust uitstraalt doordat alles met elkaar lijnt. Hiervoor waren er soms nog wat kleine correcties aan de tekst nodig, dit werd gedaan door de projectleider met wie ik het project samen maakte.

  • ROLE

    Designer

  • YEAR

    2018

  • CLIENT

    Amsterdam & Partners

  • TECHNOLOGY

    InDesign

De bedrukking

Nadat het boekje akkoord was, mocht hij naar de drukker. Dankzij mijn stagebegeleider leerde ik ontzettend veel over de mogelijkheden van papier en de juiste instellingen om het boekje naar de drukker te sturen. Ik ben trots op het eindresultaat en vond het bijzonder om mijn eerste project in het bedrijfsleven terug te zien in Amsterdam.

Bekijk hier het hele boekje.

nl_NLDutch